Verkkosivujen jatkokehitys

Verkkosivujen kuukausittainen jatkokehitys parantaa asiakaskokemusta

Palvelut

Verkkosivujen jatkokehitys

= ylläpito, huolenpito ja parantelu

Verkkosivujen jatkokehityspalvelumme tarjoaa kattavan ratkaisun sivustonne ylläpitoon, huolenpitoon ja paranteluun.

Miksi valita jatkuva kehitys?

Verkkosivut eivät koskaan ole täysin valmiit – niitä kannattaa ylläpitää, huoltaa ja parannella jatkuvasti. Me hoidamme tämän kaiken palveluna, jotta teidän ei tarvitse huolehtia.

Verkkosivujen jatkokehitys

Jatkokehityksen prosessi

Nykytilan analysointi
Kerätään dataa verkkosivujen suorituskyvystä ja käyttäjäkokemuksesta (esim. analytiikan, palautteiden ja käyttäjätestien avulla). Tunnistetaan vahvuudet ja kehityskohdat, kuten hitaat latausajat, korkeat poistumisprosentit tai konversiohaasteet.
Tavoitteiden ja prioriteettien asettaminen
Määritellään verkkosivujen kehitykselle selkeät tavoitteet, kuten parempi käytettävyys, kasvava liikenne tai konversioiden lisääminen.
Ratkaisujen suunnittelu
Luodaan suunnitelmat uusista ominaisuuksista, sisällön päivityksistä tai teknisistä parannuksista.
Toteutus ja testaaminen
Toteutetaan suunnitellut muutokset asteittain. Testataan kaikki päivitykset kattavasti, mukaan lukien responsiivisuus, nopeus, käytettävyys ja yhteensopivuus.
Jatkuva seuranta ja optimointi
Seurataan tehtyjen muutosten vaikutusta verkkosivujen suorituskykyyn analytiikan avulla. Tehdään säännöllistä ylläpitoa ja päivitetään verkkosivut vastaamaan käyttäjien tarpeita.

Tämä prosessi auttaa varmistamaan, että verkkosivut pysyvät tehokkaina ja liiketoimintatavoitteita tukevina.

Palvelut

Verkkosivujen jatkokehitys palveluna - Oddylta

Ei enää stressiä nettisivuista, niiden ylläpidosta, huolenpidosta, jatkokehityksestä tai verkko-osoitteesta.

Me hoidamme kaiken puolestanne!

Verkkosivujen päivittäminen, korjailu ja kehitys ovat monessa yrityksessä usein retuperällä. Kuka vastaa työstä, kuka osaa sen hoitaa ja mistä löytyvät tunnukset? Näihin tarpeisiin tarjoamme ratkaisun – Verkkosivujen jatkokehitys palveluna.

Otamme kaiken verkkosivuihinne liittyvän hoitaaksemme!

Valitsemalla Oddyn verkkosivujen jatkokehityspalvelun voit olla varma, että sivustosi on aina ajan tasalla, turvallinen ja toimiva. Jätä verkkosivujesi huolenpito meidän käsiimme ja keskity yrityksesi ydinliiketoimintaan!

Jatkokehitys

Käyttötapaukset

Loppuasiakas ei arvosta staattisia, tylsiä tai väärää tietoa sisältäviä verkkosivuja. Google nostaa verkkosivuja hakutuloksissa, mikäli niitä parannellaan jatkuvasti. 

Verkkosivuilla on usein ”turhaa ja käyttämätöntä” koodia, joka hidastaa niiden toimintaa. Asiakkailla on pieniä tai suuria toiveita, joita sivuilta voisi korjata tai päivittää. Parantelu voi olla uusien elementtien toteuttamista sivuille, tekstien korjailua, väärien tietojen poistamista, kuvien vaihtamista, chatin lisäämistä, uuden sivun toteutusta jne. Oleellista on että loppuasiakkaan silmissä verkkosivujen käytettävyys paranee jatkuvasti. 

Verkkosivuja käytetään nykyään erilaisilla päätelaitteilla eli tietokoneella, tabletilla ja puhelimella. Päätelaitteissa on eri kokoiset näytöt ja mikäli verkkosivut eivät automaattisesti mukaudu oikeaan näytön kokoon on niiden käyttäminen hankalaa. Mikään ei ole ärsyttävämpää kuin koittaa puhelimella lukea verkkosivuja, joiden sisällöt hyppivät näytön ulkopuolelle tai jokin ominaisuus ei toimi.

Tyypillisimmät verkkosivuja hidastavat tekijät ovat: ylimääräinen koodi (sivuston koodiin jäänyt vanha toiminnallisuus, joka ei enää ole käytössä, mutta latautuu silti taustalla), väärään formaattiin pakatut kuva- ja videotiedostot, jotka ovat raskaita latautumaan verkon yli. Vanhanaikainen sivuston tekninen toteutustapa tulee myös ajoittain vastaan. 

Asia, jota turhan harvoin asiakas tulee huomioineeksi on ”laiska” palvelin. Palvelin on siis paikka, josta sivusto latautuu käyttäjän selaimelle. Mikäli käytössä on hidas (yleensä hienoilla saatesanoilla tarjottu ja halpa) palvelinratkaisu, sivujen teknisillä asioilla voidaan vaikuttaa melko vähän sivujen latautumisnopeuteen. 

Google löydettävyyden voi jakaa kahteen osaan, orgaaniseen löydettävyyteen (ei maksettu) ja maksettuun löydettävyyteen (SEM hakusanamainonta). 

Oleellista on miten hyvälle sijoitukselle yrityksenne verkkosivut sijoittuvat hakutuloksissa. Tutkimusten mukaan yli 90% käyttäjistä valitsee Googlen hakutuloksista ensimmäisellä näkymällä olevan hakutuloksen. Mikäli sivustonne nousee toiselle, kolmannelle tai kymmenennelle sivulle se käytännössä tarkoittaa, että kukaan ei eksy sivuillenne Googlen kautta!

Verkkosivujen Google löydettävyyttä voi parantaa mm. seuraavilla asioilla: latautumisnopeus, toimivuus kaikilla päätelaitteilla, sisällön laajuus ja laatu, ei teknisiä virheitä sivuilla ja miten hyvin sivujen sisältö vastaa ihmisten Googlesta tekemiin hakuihin.

Yrityksen entuudestaan tunteva ihminen etsii verkkosivuja yrityksen nimellä.

Uudet asiakkaat, joilla on tarve, eivät osaa hakea yrityksen nimellä vaan hakevat tietoa jonkun ratkaisun, palvelun tai ongelman nimellä. Siksi sivujen tulee löytyä myös näillä tiedoilla. 

Useat tutkimukset sekä käytäntö osoittavat, että yli 3 sekunnin latautuminen ajaa käyttäjät toisen palvelun pariin. 

Loppuasiakkaan tulisi löytää etsimänsä tieto yhdellä tai kahdella klikkauksella sivuilta.

Käyttäjäpolkua kannattaa suunnitella ja lyhetään mikäli se on merkittävästi pidempi.

Kysy lisää hinnoittelusta ja etsitään juuri teille sopiva ratkaisu!

Suomen tyytyväisimmät asiakkaat

Oddyn caset

Digivinkit

Lue digivinkit

Ota yhteyttä