Verkkosivujen jatkokehitys

Verkkosivujen kuukausittainen jatkokehitys parantaa asiakaskokemusta

Verkkosivujen jatkokehitys palveluna

= ylläpito, huolenpito ja parantelu

Verkkosivujen jatkokehitys sisältää sivujen ylläpidonhuolenpidon ja parantelun.

Ylläpito

Ylläpidosta käytetään myös nimiä Hosting tai Webhotelli. Ylläpito tarkoittaa palvelintilaa, jossa verkkosivujen lähdekoodi sijaitsee. Ylläpidon puitteissa toteutamme myös palvelimen ohjelmisto- ja tietoturvapäivitykset.

Huolenpito 

Huolenpito tarkoittaa verkkosivujen lähdekoodiin (WordPress) sekä käytettäviin lisäosiin (plugin) julkaistavien versio- ja tietoturvapäivitysten yhteensopivuuden varmistamista ja päivittämistä.

Parantelu 

Parantelu tai jatkokehitys tarkoittaa verkkosivujen sisällön korjailua, latautumisnopeuden parantamista, Google optimointia tai kuvien vaihtamista. Yleisesti ottaen kaikkea, mikä parantaa verkkosivujen käytettävyyttä ja asiakaskokemusta.

Verkkosivut eivät koskaan ole valmiit vaan niitä kannattaa ylläpitää, huoltaa ja parannella jatkuvasti. Me hoidamme tämän kaiken palveluna! 

Ei enää stressiä verkkosivuista!

Verkkosivujen jatkokehitys palveluna - Oddyltä

Ei enää stressiä nettisivuista, niiden ylläpidosta, huolenpidosta, jatkokehityksestä tai verkko-osoitteesta.

Hoidamme kaiken puolestanne!

Verkkosivujen päivittäminen, korjailu ja kehitys ovat monessa yrityksessä retuperällä. Kenen vastuulla työ on, kuka osaa asian hoitaa ja mistä löytyy tunnukset?

Näihin tarpeisiin on ratkaisu – Verkkosivujen jatkokehitys palveluna.

Otamme kaiken verkkosivuihinne liittyvän hoitaaksemme! 

Lue lisää verkkosivujen uusimisesta palveluna.

Käyttötapaukset

Loppuasiakas ei arvosta staattisia, tylsiä tai väärää tietoa sisältäviä verkkosivuja. Google nostaa verkkosivuja hakutuloksissa, mikäli niitä parannellaan jatkuvasti. 

Verkkosivuilla on usein ”turhaa ja käyttämätöntä” koodia, joka hidastaa niiden toimintaa. Asiakkailla on pieniä tai suuria toiveita, joita sivuilta voisi korjata tai päivittää. Parantelu voi olla uusien elementtien tuoteuttamista sivuille, tekstien korjailua, väärien tietojen poistamista, kuvien vaihtamista, chatin lisäämistä, uuden sivun toteutusta jne. Oleellista on että loppuasiakkaan silmissä verkkosivujen käytettävyys paranee jatkuvasti.

Verkkosivuja käytetään nykyään erilaisilla päätelaitteilla eli tietokoneella, tabletilla ja puhelimella. Päätelaitteissa on eri kokoiset näytöt ja mikäli verkkosivut eivät automaattisesti mukaudu oikeaan näytön kokoon on niiden käyttäminen hankalaa. Mikään ei ole ärsyttävämpää kuin koittaa puhelimella lukea verkkosivuja, joiden sisällöt hyppivät näytön ulkopuolelle tai jokin ominaisuus ei toimi.

Tyypillisimmät verkkosivuja hidastavat tekijät ovat: ylimääräinen koodi (sivuston koodiin jäänyt vanha toiminnallisuus, joka ei enää ole käytössä, mutta latautuu silti taustalla), väärään formaattiin pakatut kuva- ja videotiedostot, jotka ovat raskaita latautumaan verkon yli. Vanhanaikainen sivuston tekninen toteutustapa tulee myös ajoittain vastaan. 

Asia, jota turhan harvoin asiakas tulee huomioineeksi on ”laiska” palvelin. Palvelin on siis paikka, josta sivusto latautuu käyttäjän selaimelle. Mikäli käytössä on hidas (yleensä hienoilla saatesanoilla tarjottu ja halpa) palvelinratkaisu, sivujen teknisillä asioilla voidaan vaikuttaa melko vähän sivujen latautumisnopeuteen. 

Google löydettävyyden voi jakaa kahteen osaan, orgaaniseen löydettävyyteen (ei maksettu) ja maksettuun löydettävyyteen (SEM hakusanamainonta). 

Oleellista on miten hyvälle sijoitukselle yrityksenne verkkosivut sijoittuvat hakutuloksissa. Tutkimusten mukaan yli 90% käyttäjistä valitsee Googlen hakutuloksista ensimmäisellä näkymällä olevan hakutuloksen. Mikäli sivustonne nousee toiselle, kolmannelle tai kymmenennelle sivulle se käytännössä tarkoittaa, että kukaan ei eksy sivuillenne Googlen kautta!

Verkkosivujen Google löydettävyyttä voi parantaa mm. seuraavilla asioilla: latautumisnopeus, toimivuus kaikilla päätelaitteilla, sisällön laajuus ja laatu, ei teknisiä virheitä sivuilla ja miten hyvin sivujen sisältö vastaa ihmisten Googlesta tekemiin hakuihin.

Yrityksen entuudestaan tunteva ihminen etsii verkkosivuja yrityksen nimellä.

Uudet asiakkaat, joilla on tarve, eivät osaa hakea yrityksen nimellä vaan hakevat tietoa jonkun ratkaisun, palvelun tai ongelman nimellä. Siksi sivujen tulee löytyä myös näillä tiedoilla. 

Useat tutkimukset sekä käytäntö osoittavat, että yli 3 sekunnin latautuminen ajaa käyttäjät toisen palvelun pariin.

Loppuasiakkaan tulisi löytää etsimänsä tieto yhdellä tai kahdella klikkauksella sivuilta.

Käyttäjäpolkua kannattaa suunnitella ja lyhetään mikäli se on merkittävästi pidempi.

Oddyn caset

Ota yhteyttä