Digivinkit

15 yleisintä ongelmaa verkkosivuissa

15 yleisintä ongelmaa verkkosivuissa

Verkkosivujen yleisimmät ongelmat voivat vaihdella suuresti sivun tarkoituksesta ja monimutkaisuudesta riippuen, mutta joitakin yleisiä ongelmia esiintyy säännöllisesti. Tässä on joitakin yleisimpiä verkkosivujen ongelmia:

Hidas latausaika

Pitkät latausajat voivat johtaa kävijöiden kärsivällisyyden menettämiseen ja sivun hylkäämiseen. Usein tämä johtuu raskaista kuvista, monimutkaisesta koodista tai huonosta palvelinnopeudesta.

Responsiivisuus

Verkkosivujen on toimittava saumattomasti eri laitteilla ja näyttökoilla. Responsiivisuusongelmat voivat ilmetä, kun sivu ei skaalaudu kunnolla mobiililaitteille tai tableteille.

Vanhentunut sisältö

Sisällön puute tai vanhentuneisuus: Vanhentunut tai puutteellinen sisältö voi johtaa kävijöiden menetykseen. Verkkosivuja on päivitettävä säännöllisesti pitääkseen tiedot ajan tasalla.

Epäselvä navigointi

Monimutkainen tai epäselvä navigointi voi tehdä sivuston käytön hankalaksi. Käyttäjien on vaikea löytää tarvitsemansa tiedot.

Huono SEO optimointi

Jos verkkosivu ei ole hyvin optimoitu hakukoneille, se saattaa olla vaikea löytää hakutuloksista. Tämä vähentää sivuston liikennettä ja näkyvyyttä.

Tietoturva

Verkkosivujen on oltava suojattuja erilaisilta verkkohyökkäyksiltä, kuten tietomurroilta ja haittaohjelmilta. Päivittämättömät ohjelmistot ovat haavoittuvia.

Heikko käyttöliittymä

Käyttöliittymän on oltava helppokäyttöinen ja intuitiivinen. Liian monimutkainen tai sekava käyttöliittymä vaikeuttaa sivuston käyttöä.

Ongelmat yhteensopivuudessa

Verkkosivujen on toimittava eri selaimissa ja käyttöjärjestelmissä. Yhteensopivuusongelmat rajoittavat sivuston käytettävyyttä.

Rikkoutuneet linkit

Linkkien tulee olla voimassa olevia ja johtaa oikeille sivuille. Rikkoutuneet linkit johtavat kävijöiden turhautumiseen.

Monimutkainen rakenne

Liian monimutkainen sivuston rakenne voi tehdä siitä vaikeasti hahmotettavan. Kävijät saattavat eksyä sivustolla eivätkä löydä tarvitsemiaan tietoja.

Käyttämättömät elementit

Tarpeettomat tai vanhentuneet elementit, kuten liikaa mainoksia tai epäolennaisia widgettejä, häiritsevät sivuston käyttäjiä.

Puutteellinen saavutettavuus

Sivustojen on oltava saavutettavia kaikille käyttäjille, mukaan lukien ne, joilla on erityistarpeita. Puutteellinen saavutettavuus voi aiheuttaa syrjintää.

Pitkät lomakkeet

Liian pitkät ja monimutkaiset lomakkeet vähentävät kävijöiden halukkuutta täyttää niitä.

Monta pop-up ikkunaa

Liian aggressiivinen pop-up-mainonta häiritsee käyttäjiä ja johtaa sivuston hylkäämiseen.

Epäselvät yhteystiedot

Jos kävijät eivät löydä helposti yhteystietoja tai niitä ei ole tarjolla, se voi vähentää luottamusta sivustoon.

Nämä ovat vain joitakin yleisimpiä verkkosivujen ongelmia. On tärkeää, että verkkosivujen ylläpitäjät ja suunnittelijat kiinnittävät huomiota näihin ongelmiin ja pyrkivät korjaamaan ne parantaakseen sivuston käyttäjäkokemusta ja tehokkuutta.

Tarjoamme verkkosivujen jatkokehitystä palvelumallilla


Tutustu palveluun

Digivinkit

Verkkosivujen toteuttaja 2025

Verkkosivujen toteuttaja 2025 on todellinen monitaituri. Tähän vinkkiin on koottu osa-alueet, joita...

Lue digivinkki »

OPAS: Verkkokaupan perustaminen

Verkkokaupan perustaminen on yritykselle aina laaja kokonaisuus. Verkkokaupan suunnitteluun kannattaa käyttää aikaa...

Lue digivinkki »

Verkkosivujen tavoite

Verkkosivujen tavoite: Mitä jokaisen yrityksen pitäisi tietää? Verkkosivujen tavoite. Verkkosivut ovat tärkeä...

Lue digivinkki »

Hyvä digikumppani

Hyvä digikumppani – Oddy Hyvä digikumppani kuuntelee asiakkaan tarpeen, tavittaessa haastaa ja...

Lue digivinkki »

Suomen paras verkkosivukumppani

Suomen paras verkkosivukumppani Suomen paras verkkosivukumppani – Oddy Tech. Asetimme itselle selkeän...

Lue digivinkki »

Verkkosivut ja Google mainonta

Verkkosivut ja Google-mainonta: Tehokas yhdistelmä yrityksen markkinoinnissa Verkkosivut ja Google-mainonta ovat kaksi...

Lue digivinkki »

Ota yhteyttä