Digivinkit

10 syytä miksi verkkosivut eivät tuota yhteydenottoja

10 syytä miksi verkkosivut eivät tuota yhteydenottoja

Verkkosivujen vähäiset yhteydenotot voivat johtua monista eri syistä. Tässä on muutamia yleisiä syitä siihen, miksi verkkosivut eivät välttämättä tuota odotettuja yhteydenottoja:

Huono käyttökokemus (UX)

Verkkosivujen on oltava helppokäyttöiset ja selkeät. Jos sivuston käyttäminen on vaikeaa tai sivut ovat epäselvät, kävijät poistuvat nopeasti.

Heikko hakukonenäkyvyys (SEO)

Jos sivusto ei ole hakukoneystävällinen ja ei nouse hakutuloksissa, potentiaaliset asiakkaat eivät löydä sivustoasi.

Puutteellinen sisältö

Sisältö on avainasemassa. Jos sivustosi ei tarjoa arvokasta sisältöä kävijöille tai se ei vastaa kävijöiden tarpeisiin, he eivät ehkä ole kiinnostuneita ottamaan yhteyttä.

Epäselvät yhteydenottotiedot

Jos yhteystietosi ovat piilossa tai vaikeasti löydettävissä, kävijät eivät jaksa etsiä niitä.

Sivuston hitaus

Pitkät latausajat voivat ajaa kävijät pois. Varmista, että sivustosi latautuu nopeasti.

Epäluotettava ulkoasu

Epäammattimainen tai epäluotettava ulkoasu voi saada kävijät epäröimään yhteydenottoa.

Kilpailu

Kilpaileva markkinointi voi tehdä asiakkaiden tavoittelusta vaikeampaa. Jos kilpailijoilla on paremmat sivustot tai markkinointistrategiat, he saattavat voittaa asiakkaat puolelleen.

Liian vähän liikennettä

Jos sivustollasi on hyvin vähän kävijöitä, yhteydenottojen määrä voi olla alhainen. Tämä voi johtua heikosta markkinoinnista tai näkyvyydestä.

Tekniset ongelmat

Sivuston tekniset ongelmat, kuten virheet, rikkoutuneet linkit tai toimimattomat lomakkeet, voivat estää kävijöitä ottamasta yhteyttä.

Ratkaisuna voit tarkastella näitä seikkoja ja tehdä tarvittavia parannuksia. A/B-testaus voi auttaa selvittämään, mikä toimii parhaiten yleisöllesi. On myös hyvä kuunnella kävijöiden palautetta ja tehdä muutoksia sen perusteella, jotta voit parantaa verkkosivujesi suorituskykyä ja lisätä yhteydenottojen määrää.

Tarjoamme verkkosivujen jatkokehitystä palvelumallilla


Tutustu palveluun

Oliko tämä sivu hyödyllinen?

Kiitos palautteesta!

Digivinkit

Verkkosivujen toteuttaja 2025

Verkkosivujen toteuttaja 2025 on todellinen monitaituri. Tähän vinkkiin on koottu osa-alueet, joita...

Lue digivinkki »

OPAS: Verkkokaupan perustaminen

Verkkokaupan perustaminen on yritykselle aina laaja kokonaisuus. Verkkokaupan suunnitteluun kannattaa käyttää aikaa...

Lue digivinkki »

Verkkosivujen tavoite

Verkkosivujen tavoite: Mitä jokaisen yrityksen pitäisi tietää? Verkkosivujen tavoite. Verkkosivut ovat tärkeä...

Lue digivinkki »

Hyvä digikumppani

Hyvä digikumppani – Oddy Hyvä digikumppani kuuntelee asiakkaan tarpeen, tavittaessa haastaa ja...

Lue digivinkki »

Suomen paras verkkosivukumppani

Suomen paras verkkosivukumppani Suomen paras verkkosivukumppani – Oddy Tech. Asetimme itselle selkeän...

Lue digivinkki »

Verkkosivut ja Google mainonta

Verkkosivut ja Google-mainonta: Tehokas yhdistelmä yrityksen markkinoinnissa Verkkosivut ja Google-mainonta ovat kaksi...

Lue digivinkki »

Ota yhteyttä