Skip to content

Digivinkit

Bodymaja – Miten unelmasta kasvoi Suomen suurin kehonkoostumuspalvelu

Kaikki alkoi ideasta – ja rohkeudesta lähteä liikkeelle

Noin kolme vuotta sitten Aapo Hirvensalo otti meihin yhteyttä. Hänellä ja hänen vaimollaan Jennillä oli selkeä ajatus: rakentaa uudenlainen itsepalvelukonsepti, jossa ihmiset pääsisivät mittaamaan kehonkoostumuksensa helposti, nopeasti ja ilman ajanvarausta.

Aapo pohti tuolloin vielä konseptin liiketoiminnallista potentiaalia ja kysyi, voisimmeko me Oddylla toteuttaa verkkosivut, verkkokaupan sekä digitaalisen “Omabody”-palvelun, josta asiakas näkisi mittaustuloksensa selkeästi ja ymmärrettävästi. Digitaalisen mainonnan avulla palvelua tehtiin tutuksi ja saatiin palvelulle uusia käyttäjiä.

Me uskoimme ideaan heti.

Jo alussa syntyi vahva halu olla mukana rakentamassa tätä tarinaa – ei vain toimittajana, vaan liiketoimintakumppanina, joka tukee kasvua kaikin tavoin.


Ensimmäiset mittauspisteet, ensimmäiset asiakkaat – ja ensimmäiset opit

Alkupääoma tuli perustajien omista taskuista. Ensimmäiset mittauslaitteet, mittauspisteet ja verkkopalvelu rakennettiin ripeästi. Samaan aikaan Aapo ja Jenni hoitivat asiakaspalvelua käytännössä täysin itse.

Kun mittauspisteet avattiin, kiinnostus palveluun heräsi nopeasti. Mainonta, verkkosivujen sisältö ja sosiaalisen median vaikuttajat toivat palvelun äärelle juuri oikeanlaisia käyttäjiä.

Bodymaja alkoi kerätä nimeä – ja me Oddylla jatkoimme rinnalla verkkosivujen, verkkokaupan ja Omabody-palvelun kehittämistä, digitaalista mainontaa ja jatkuvaa sisällöntuotantoa unohtamatta.


Kasvun haasteet: rahoitus, osaaminen ja skaalaus

Palvelun kysyntä kasvoi nopeasti, ja pian eteen tuli tilanne, jossa tarvittiin lisää pääomaa mittauspisteiden avaamiseksi ympäri Suomen. Minulla oli pitkä historia yhteistyöstä sijoittaja Jani Uljaan kanssa, ja ehdotin häntä mukaan keskusteluun.

Janin, Aapon ja minun tapaamisen jälkeen Jani päätti lähteä mukaan sijoittajana.
Tämän myötä pystyttiin avaamaan 5–7 uutta mittauspistettä – ja palvelu laajeni selvästi. Me Oddylla jatkoimme digitaalisen kivijalan vahvistamista.


Omabody – kilpailuvaltti, jota ei voi kopioida

Yksi palvelun keskeisistä vahvuuksista oli alusta asti Omabody. Sen selkeä, visuaalinen ja intuitiivinen tapa esittää sekä mittaustulokset että muutos teki siitä ainutlaatuisen.

Omabody ei ollut vain tulosnäkymä – se oli aidosti motivoiva, käyttäjää ymmärtävä työkalu, joka erotti Bodymajan muista mittauspalveluista.

 

Kumppanuus kasvaa – hallitus, mentorointi ja tuki

Aapo pyysi minua myöhemmin mukaan yrityksen hallituksen puheenjohtajaksi ja sparraajaksi. Suostuin mielelläni, sillä halusin varmistaa kasvun investointien ja mahdollisten uusien sijoittajien myötä. Itsellenikin oli tärkeää, että Aapon ja Jennin omistus ja määräysvalta säilyivät merkittävimpinä.

Olen pyrkinyt toimimaan mentorina ja tukena – välillä kannustajana, välillä tarvittaessa kriittisenä opponoijana. Kasvun myötä on palkattu uusia tekijöitä, kehitetty osaamista ja tehty myös vaikeita päätöksiä. Kaiken taustalla on ollut halu rakentaa kestävää ja laadukasta palvelua.

 

Uusi vaihe – uudet osaajat

Reilu vuosi sitten Aapo kertoi uusista potentiaalisista sijoittajista, jotka uskoivat yritykseen. Ukko Kumpulainen ja Kalle Lamminpää lähtivät mukaan – tuoden mukanaan paitsi pääomaa, myös teknistä osaamista, raakaa työtä ja liiketoiminta-ajattelua.

Ukko kehitti käytännössä Omabodyn uuden version ja korjasi monia teknisiä haasteita. Palvelun suorituskyky ja käyttäjäkokemus nousivat täysin uudelle tasolle.


Yhteishenki, joka ei jää exceleihin

Kaiken kehitystyön ja kasvun rinnalla on kulkenut poikkeuksellisen vahva yhteishenki. Omistajat, sijoittajat ja kumppanit ovat oppineet toisiltaan, syöneet yhdessä, laskeneet rinteitä ja toisinaan nostaneet maljan. Tästä on syntynyt tiimi, joka ei ole vain tehokas – vaan myös inhimillinen ja hauska.


70 000 mittausta myöhemmin – Bodymaja on Suomen suurin

Kolmessa vuodessa Bodymaja kasvoi Suomen suurimmaksi kehonkoostumusmittausten tekijäksi. Yli 70 000 tehtyä mittausta tarkoittaa valtavaa tietopohjaa – ja sitä, että tuhannet suomalaiset ovat saaneet konkreettisen sysäyksen oman hyvinvointinsa parantamiseen.

 

Lopullinen todiste onnistumisesta: yrityskauppa Mehiläisen kanssa

Matkan huipentumana Mehiläinen ilmoitti haluavansa ostaa koko Bodymajan osakekannan ja yhdistää sen osaksi Puhti Labia – toista terveyspalvelua, jonka Mehiläinen oli aiemmin hankkinut.

Puhdin kautta ihmiset ovat saaneet kattavan näkymän laboratoriotuloksistaan. Nyt, kun siihen yhdistetään kehonkoostumusdata, syntyy palvelukokonaisuus, joka on täysin uniikki – ja joka palvelee ihmisiä aidosti monipuolisemmin kuin koskaan ennen. (Mehiläisen tiedote)

 

Yhteenveto: mitä tämä tarina meille Oddylla merkitsee?

Tämä ei ollut vain asiakkuus. Tämä oli yhteinen kasvu, yhteinen riski ja yhteinen unelma, joka toteutui.
Saimme olla mukana rakentamassa palvelua ideasta aina yrityskauppaan saakka – ja joka vaiheessa pyrimme toimimaan asiakkaan puolella, liiketoiminnan ymmärryksellä ja sydämellä.
Bodymaja on meille enemmän kuin referenssi. Se on muistutus siitä, miksi teemme tätä työtä: auttaaksemme rohkeita suomalaisia yrityksiä kasvamaan, kehittymään ja menestymään digitaalisessa maailmassa.

Oliko tämä sivu hyödyllinen?

Kiitos palautteesta!

Digivinkit

Miksi asiakkaat valitsevat Oddyn?

Asiakkaamme arvostavat, että hinnoittelumme ja palvelumme ovat läpinäkyviä....

Lue digivinkki »

Verkkosivujen toteuttaja 2025

Verkkosivujen toteuttaja 2025 on todellinen monitaituri. Tähän vinkkiin on koottu osa-alueet, joita...

Lue digivinkki »

OPAS: Verkkokaupan perustaminen

Verkkokaupan perustaminen on yritykselle aina laaja kokonaisuus. Verkkokaupan suunnitteluun kannattaa käyttää aikaa...

Lue digivinkki »

Verkkosivujen tavoite

Verkkosivujen tavoite: Mitä jokaisen yrityksen pitäisi tietää? Verkkosivujen tavoite. Verkkosivut ovat tärkeä...

Lue digivinkki »

Hyvä digikumppani

Hyvä digikumppani – Oddy Hyvä digikumppani kuuntelee asiakkaan tarpeen, tavittaessa haastaa ja...

Lue digivinkki »

Suomen paras verkkosivukumppani

Suomen paras verkkosivukumppani Suomen paras verkkosivukumppani – Oddy Tech. Asetimme itselle selkeän...

Lue digivinkki »

Ota yhteyttä