Uudet nettisivut – paras asiakaskokemus

26.1.2023

Nettisivujen uusijalle paras asiakaskokemus

Lähdimme purkamaan tilannetta, jossa asiakas on uusimassa verkkosivujaan. Millaiset tekijät kokemuksemme mukaan vaikuttavat tilaajan asiakaskokemukseen?

Ensitreffit

Ensitreffeillä molempien osapuolien on tärkeää olla avoimia ja rehellisiä. Millaista kumppania ja asiakasta ollaan etsimässä. Mitä asioita toisessa arvostetaan ja mitä ei. Syntyykö tunne, että “tuon” kanssa olisi mukava työskennellä?

Yhteinen tavoite

Tilaajalla ja toimittajalla tulee olla molemminpuolinen ymmärrys, mitä uudistuksella tavoitellaan. 

Sitoutuminen

Projekti on kahden osapuolen yhteistyön lopputulos. Molempien panosta ja sitoutumista tarvitaan.

Sovitut asiat

Harmillisen helposti projektit venyvät, eikä kaikissa tapauksissa tuottajan toimesta. Tyypillisesti asioiden hyväksyminen, materiaalien toimitus ja matkan varrella tehtävät muutokset pitkittävät aikataulua. Olisi ensisijaisen tärkeää, että molemmat osapuolet hoitavat sovitut asiat ajallaan.

Kolmen kimppa

En itse ole törmännyt yhteenkään toimivaan kolmen ihmisen parisuhteeseen. 😉 Eli, projektilla on molemmilla puolilla YKSI vastuuhenkilö, jonka kautta kommunikaatio ja päätökset tehdään. Toki mielipiteitä tulee kysyä muiltakin, mutta lopulta yksi henkilö päättää. 

Kommunikaatio

Ehkä maailman vaikein laji; kommunikaatio. Miten voimme varmistaa, että osapuolet ovat ymmärtäneet asiat samalla tavalla. Käytännön esimerkkien kautta usein yhteisymmärrys asioihin löytyy.

Arvostus

Molemmilla osapuolilla on omat vahvuusalueensa. Mikäli molemmat haluavat omalla toiminnallaan auttaa toista onnistumaan, on lopputulos timanttia!

Miten huippu asiakaskokemukseen?

Ymmärrys

 

Haluamme käydä avoimen keskustelun; mitä te odotatte uusilta sivuilta, miten tärkeät ne ovat teidän liiketoiminnalle ja paljonko aikaa sekä rahaa olette budjetoineet tavoitteen saavuttamiseksi.

Rehellisyys

 

Mikäli asiakkaan toiveet ja tavoitteet eivät mielestämme ole realistisia tai uudistukseen suunniteltu aikataulu tai budjetti eivät ole realistiset, kerromme sen ennen aloitusta. 

Luottamus

 

Pidämme sen mitä lupaamme! Odotamme myös samaa asiakkailtamme.

Kommunikaatio

 

Kaikilla projekteillamme on tekninen projektipäällikkö. Ja vaikka itse sanonkin, niin aivan HUIPPU sellainen. Voit olla varma, että tiedät missä projekti etenee, milloin mitäkin tapahtuu ja saatpa vielä kauniin muistutuksenkin, mikäli jokin sinulle kuuluva asia on unohtunut hoitaa. 😉

Kumppanuus

Kaikki uudet verkkosivut, joita teemme, toteutetaan jatkuvan kehityksen mallilla. Tässä mallissa verkkosivujen uusiminen on kumppanuuden alku. Verkkosivuja aletaan parantelemaan ja jatkokehittämään heti julkaisun jälkeen. Näin asiakas ei jää uusien sivujensa kanssa yksin, sisällöt eivät pääse vanhenemaan ja loppukäyttäjiltä saatavan palautteen pohjalta voidaan sivustoa jatkuvasti parannella.

Olemme päässeet toteuttamaan useita uusia verkkosivuja edellä kuvatulla mallilla ja palaute on ollut erittäin positiivista.

Mikäli kiinnostuit, voit katsoa toteutettuja sivustoja CASET -osiossa.Voit myös helposti jatkaa jutustelua kanssani varaamalla YHTEYS -osiosta ajan suoraan kalenteristani.

Lisää uutisia

Jutellaan lisää!

Ota yhteyttä