ICT-toimijan uudet verkkosivut
ICT-toimijan uudet verkkosivut. Asiakkaamme tarjoaa erittäin laajasti ICT-ratkaisuja loppuasiakkaille. Palveluiden löytäminen oli vanhoilla verkkosivuilla hankalaa, eikä lisäkysymysten esittäminen sivujen kautta ollut erityisen vaivatonta.
Teimmekö palvelumuotoilua?
Palvelumuotoilu on houkutteleva sana käytettäväksi. Selkeästi ilmaistuna ryhmittelimme asiakkaan kanssa heidän palveluitaan loogisemmiksi ryhmiksi, jotta loppukäyttäjän olisi helpompi hahmottaa mitä kaikkea yritys tarjoaa.
Toinen tehty asia oli palveluiden uudelleen kuvaaminen. Sisällöntuottaja kirjoitti palveluiden sisällöt uudelleen auki.
- Mihin tarpeeseen ratkaisu vastaa?
- Mitä palvelu sisältää?
- Mikä on loppuasiakkaan saama hyöty?
Teimmekö siis osana verkkosivujen uusimista myös palvelumuotoilua? Saat itse päättää;)
Mitä asiakas sai meiltä?
Yrityksellä oli vanhentuneet verkkosivut, joissa tarjottavat palvelut oli kuvattu suppeasti ja ryhmittely oli loppuasiakkaan näkökulmasta haastava. Sivujen muokkaaminen ei ollut mahdollista.
Kannattaa tehdä suunnitelma siitä millaiseksi järjestelmän toiminta halutaan, mutta aloittaa pienissä palasissa.
- Päivitetyn visuaalisen ilmeen
- Näyttävät uudet verkkosivut
- Sivut toimivat tietokoneella ja puhelimella
- Loogisemman tuotteiden ryhmittely
- Uudet palvelukuvaukset
- Loppuasiakkaan hyödyt kuvattuina
- Helpommin lähestyttävät sivut
Uudistuksen ensisijainen tavoite on antaa yrityksestä mahdollisimman realistinen ja ammattitaitoinen kuva. Yhteydenottamisen kynnystä madallettiin merkittävästi ja sivuilta odotetaankin tukea uusmyyntiin.
Digitaalinen markkinointi päästään aloittamaan heti uusien sivujen julkaisun jälkeen meidän Oddy Digitalin toimesta!
Halusimme löytää kumppanin, joka pystyy auttamaan meitä laaja-alaisesti niin verkkosivujen, sisältöjen kuin mainonnankin suhteen.
Toimitusjohtaja / Marko Koponen
Jukka Leino