Digivinkit

Mitä maksaa yrityksen nettisivut?

Mitä maksaa yrityksen nettisivut?

Mietitkö mitä maksaa yrityksen nettisivut? Selkeä kysymys, mutta vastaaminen vaatii hieman perusteluja. Paljonko maksaa uusi auto? Riippuu siis mitä nettisivuilta haluat.

 

Olen kasannut tähän vinkkiin asioita, jotka vaikuttavat nettisivujen hintaan sekä näkemystä mistä oikeasti kannattaa maksaa ja mistä ei välttämättä.

Mikä nettisivuissa maksaa?

Eniten uusien nettisivujen hintaan vaikuttaa tekijän ammattitaito ja tekemiseen käytetty aika.

Pieni toimija pystyy tekemään sivut usein kaikkein edullisimmin. Sama ihminen suunnittelee, toteuttaa, julkaisee ja neuvottelee asiakkaan kanssa.

+ Matala kustannus

+ Ketterä kuin Hiace;)

– Yhden ihmisen mielipide

– Mahdolliset aikatauluhaasteet

– Harva on kaikissa vaadittavissa osa-alueissa ammattilainen

Hintahaarukka: 500 – 3 500 €

Keskikokoinen toimija hyödyntää jo useampaa osaajaa projektissa, jakaa vastuut tekijöiden välille ja pystyy tuomaan näkemystä mukaan.

+ Suunnittelu, toteutus ja jatkokehitys eri ammattilaisten toimesta

+ Useamman ammattilaisen näkemys mukana

+ Laajempi kokemus toteutetuista ratkaisuista

– Ei kaikkein halvin ratkaisu

Hintahaarukka: 3 500 – 15 000 €

Suuri toimija pystyy hallitsemaan valtavia kokonaisuuksia. Hyödyntää laajaa työryhmää ja osaajaa projektissa.

+ Projektissa erittäin laaja osaajakunta mukana

+ Mahdollisuus käyttää laajaa määrää tekijöitä projektin taustalla

– Ketteryys kärsii

– Kustannukset ovat korkeat

Hintahaarukka: 15 000 – 50 000 €

Miten hinta muodostuu?

Hintaan vaikuttaa mitä seuraavista asioista toteutetaan:

  • Sivujen tavoitteen määrittely
  • Sivuston ilmeen suunnittelu
  • Käyttäjäpolkujen suunnittelu
  • Tekninen toteutus
  • Kuvien ja sisällön syöttö
  • Google optimointi
  • Analytiikan määrittely ja asennus
  • Sivuston julkaisu

Mikäli sivut “vain tehdään” edellä kuvatuista asioista suurin osa jää tekemättä. Silloin hinta jää matalaksi.

Mistä kannattaa maksaa?

Uusien verkkosivujen tavoite on löytyä Googlesta, herättää potentiaalisten asiakkaiden mielenkiinto ja saada ihmiset ottamaan yhteyttä.

 

Perinteinen malli esitellä yrityksen tuotteet “katalogimaisesti” ei enää toimi.

 

Mikäli haluatte verkkosivujen oikeasti tuottavan myyntiä, kannattaa valita näkemyksellinen ja liiketoimintaa ymmärtävä kumppani!

Taisit kiinnostua;) Varaa jutusteluaika kanssani. Jukka-Leino-Oddy-Tech

+358 40 516 7612

jukka.leino@oddy.fi

 

Jukka Leino

Oliko tämä sivu hyödyllinen?

Kiitos palautteesta!

Digivinkit

Miksi asiakkaat valitsevat Oddyn?

Asiakkaamme arvostavat, että hinnoittelumme ja palvelumme ovat läpinäkyviä....

Lue digivinkki »

Verkkosivujen toteuttaja 2025

Verkkosivujen toteuttaja 2025 on todellinen monitaituri. Tähän vinkkiin on koottu osa-alueet, joita...

Lue digivinkki »

OPAS: Verkkokaupan perustaminen

Verkkokaupan perustaminen on yritykselle aina laaja kokonaisuus. Verkkokaupan suunnitteluun kannattaa käyttää aikaa...

Lue digivinkki »

Verkkosivujen tavoite

Verkkosivujen tavoite: Mitä jokaisen yrityksen pitäisi tietää? Verkkosivujen tavoite. Verkkosivut ovat tärkeä...

Lue digivinkki »

Hyvä digikumppani

Hyvä digikumppani – Oddy Hyvä digikumppani kuuntelee asiakkaan tarpeen, tavittaessa haastaa ja...

Lue digivinkki »

Suomen paras verkkosivukumppani

Suomen paras verkkosivukumppani Suomen paras verkkosivukumppani – Oddy Tech. Asetimme itselle selkeän...

Lue digivinkki »

Ota yhteyttä