Mitä maksaa yrityksen nettisivut?

3.2.2022

Mitä maksaa yrityksen nettisivut?

Mietitkö mitä maksaa yrityksen nettisivut? Selkeä kysymys, mutta vastaaminen vaatii hieman perusteluja. Paljonko maksaa uusi auto? Riippuu siis mitä nettisivuilta haluat.

 

Olen kasannut tähän vinkkiin asioita, jotka vaikuttavat nettisivujen hintaan sekä näkemystä mistä oikeasti kannattaa maksaa ja mistä ei välttämättä.

Mikä nettisivuissa maksaa?

Eniten uusien nettisivujen hintaan vaikuttaa tekijän ammattitaito ja tekemiseen käytetty aika.

Pieni toimija pystyy tekemään sivut usein kaikkein edullisimmin. Sama ihminen suunnittelee, toteuttaa, julkaisee ja neuvottelee asiakkaan kanssa.

+ Matala kustannus

+ Ketterä kuin Hiace;)

– Yhden ihmisen mielipide

– Mahdolliset aikatauluhaasteet

– Harva on kaikissa vaadittavissa osa-alueissa ammattilainen

Hintahaarukka: 500 – 3 500 €

Keskikokoinen toimija hyödyntää jo useampaa osaajaa projektissa, jakaa vastuut tekijöiden välille ja pystyy tuomaan näkemystä mukaan.

+ Suunnittelu, toteutus ja jatkokehitys eri ammattilaisten toimesta

+ Useamman ammattilaisen näkemys mukana

+ Laajempi kokemus toteutetuista ratkaisuista

– Ei kaikkein halvin ratkaisu

Hintahaarukka: 3 500 – 15 000 €

Suuri toimija pystyy hallitsemaan valtavia kokonaisuuksia. Hyödyntää laajaa työryhmää ja osaajaa projektissa.

+ Projektissa erittäin laaja osaajakunta mukana

+ Mahdollisuus käyttää laajaa määrää tekijöitä projektin taustalla

– Ketteryys kärsii

– Kustannukset ovat korkeat

Hintahaarukka: 15 000 – 50 000 €

Miten hinta muodostuu?

Hintaan vaikuttaa mitä seuraavista asioista toteutetaan:

  • Sivujen tavoitteen määrittely
  • Sivuston ilmeen suunnittelu
  • Käyttäjäpolkujen suunnittelu
  • Tekninen toteutus
  • Kuvien ja sisällön syöttö
  • Google optimointi
  • Analytiikan määrittely ja asennus
  • Sivuston julkaisu

Mikäli sivut “vain tehdään” edellä kuvatuista asioista suurin osa jää tekemättä. Silloin hinta jää matalaksi.

Mistä kannattaa maksaa?

Uusien verkkosivujen tavoite on löytyä Googlesta, herättää potentiaalisten asiakkaiden mielenkiinto ja saada ihmiset ottamaan yhteyttä.

 

Perinteinen malli esitellä yrityksen tuotteet “katalogimaisesti” ei enää toimi.

 

Mikäli haluatte verkkosivujen oikeasti tuottavan myyntiä, kannattaa valita näkemyksellinen ja liiketoimintaa ymmärtävä kumppani!

Lisää uutisia

Jutellaan lisää!

Ota yhteyttä