Paljonko yrityksen uudet verkkosivut maksaa?

15.12.2022

Mietitkö paljonko yrityksen uudet verkkosivut maksaa? Kysymys on selkeä, mutta vastaaminen vaatii hieman perusteluja. Paljonko uusi auto maksaa?

Hinta riippuu täysin siitä mitä ominaisuuksia halutaan ja tarvitaan.

Tähän vinkkiin on kasattu asioita, jotka vaikuttavat uusien verkkosivujen hintaan sekä näkemystä siitä mistä oikeasti kannattaa maksaa ja mistä ei välttämättä.

Mikä verkkosivuissa maksaa?

Verkkosivujen toteutuksen hintaan vaikuttaa seuraavat asiat:

Pieni toimija pystyy usein tekemään sivut kaikkein edullisimmin. Sama ihminen suunnittelee, toteuttaa, julkaisee ja neuvottelee asiakkaan kanssa.

Hintahaarukka: 500 – 3500 €

Keskikokoinen toimija hyödyntää jo useampaa osaajaa projektissa, jakaa vastuut tekijöiden välille ja pystyy tuomaan näkemystä mukaan.

Hintahaarukka: 3 500 – 20 000 €

Suuri toimija pystyy hallitsemaan valtavia kokonaisuuksia. Hyödyntää laajaa työryhmää ja osaajaa projektissa.

Hintahaarukka: 20 000 – 50 000 €

Hinnan muodostuminen

Hinnan muodostuminen

Hinta rakentuu pitkälti sen perusteella mitä seuraavista asioista toteutetaan:

  • Sivuston tavoitteiden määrittely
  • Tarve palvella useampaa kohderyhmää
  • Sivuston visuaalisen ilmeen suunnittelu
  • Käyttäjäpolkujen suunnittelu
  • Tekninen toteutus ja valittavat toiminnallisuudet
    • Tarvittavat sivupohjat (etusivu, palvelut, blogi, yhteystiedot, jne.)
    • Sisällön kategorisointi (halutaanko sisältöjä ryhmitellä)
    • Lomakkeet
    • Sisältötyypit (teksti, kuva, video, some-syötteet jne.)
    • Hinnastot
    • Kuvagalleriat
    • Kartat
  • Kuvien ja sisällön syöttö
  • Sivuston Google optimointi
  • Analytiikan määrittely ja asennus
  • Sivuston julkaisu


Mikäli sivut “vain tehdään” edellä kuvatuista asioista suurin osa jää tekemättä. Silloin hinta jää matalaksi.

Mistä kannattaa maksaa?

Uusien verkkosivujen tavoite on löytyä Googlesta, herättää potentiaalisten asiakkaiden mielenkiinto ja saada ihmiset ottamaan yhteyttä.

Perinteinen tapa esitellä yrityksen tuotteet “katalogimaisesti” ei enää toimi.

Mikäli haluatte verkkosivujen oikeasti tuottavan myyntiä, kannattaa valita näkemyksellinen ja liiketoimintaa ymmärtävä kumppani!

Lisää uutisia

2FA – 2 vaiheinen tunnistautuminen

2 vaiheinen tunnistautuminen 2FA eli kaksi vaiheinen tunnistautuminen on erittäin suositeltavaa yrityksen verkkosivuissa. Yrityksen verkkosivuille murtaudutaan mitä hienostuneemmilla tavoilla, mutta edelleen yleisimpiä tapoja on käyttäjän

A-Kassa verkkosivu-uudistus – referenssi

A-Kassa verkkosivu-uudistus Yhteistyö Oddyn kanssa oli helppoa ja selkeää aina projektin tarjousvaiheesta sivuston julkaisemiseen ja julkaisun jälkeiseen viimeistelyyn asti. Asiat käytiin projektin alussa tarpeeksi syvällisesti

Oddy Tech ja vuosi 2022

Muutama viikko vuotta 2022 jäljellä, joten vilkaisu taustapeiliin, mitä tehtiin tai opittiin ja sitten katse kohti uutta!

integraatio-oddy-tech

Autonvuokrauksen verkkokauppa

Uusi verkkokauppa vuokrausliiketoimintaan. Vuokrausta harjoittava yritys irtautuu vanhasta järjestelmästä ja avaa täysin uuden verkkokaupan.

seo-hakukoneoptimointi-oddy-tech

SEO-hakukoneoptimointi

SEO-hakukoneoptimointi pähkinänkuoressa. Mistä SEO-hakukoneoptimointi muodostuu sekä miten ja miksi sitä tehdään?

ict-toimijan-uudet-verkkosivut-oddy-tech

ICT-toimijan uudet verkkosivut

ICT-toimija halusi selkiyttää sivustoaan ja palvelutarjontaansa. Lisäksi yhteydenottamisen kynnystä madallettiin merkittävästi.

Ota yhteyttä